Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Céges betanítás tréning (termelési tréner képzés) előkészítése

otj-38.jpgCéges termelési tréner, céges instruktor tréning (más néven on-the-job tréner tréning, szintén közkeletű néven betanítás tréning) előkészítése

 

 



Köszönettel vett ajánlatkérésükben Önök megfogalmazzák fejlesztési igényeiket. Ha még kiegészítő információra van szükségünk, akkor kérdezünk. Például ha az ajánlatkérés erre nem tér ki, akkor kérdezünk a betanítást befolyásoló tényezőkről, pl. teljesítményértékelési rendszerről, ha van, karrierútról.
Fontos minden olyan tényező, amely 
hat a résztvevő instruktorokra és befolyásolhatja a betanítási tréninget. A német autóipari cégeknél a sikeres részvétel kötelező feltétele az ún. mesteri kinevezésnek, számos cégnél a műszakvezetői előléptetésnek. Fontos tudni, hogy a betanítás tréningen történő sikeres helytállás jár-e magasabb fizetési kategóriába történő átsorolással.
A tréning szempontból kontraproduktív, de előfordulhat, hogy - az értékes munkaerő megtartása érdekében - leendő céges partnerünk arra kényszerül, hogy előbb nevezze ki termelési trénerré vagy mesterré vagy seniorrá a kollégát, mint az elvégezte volna hozzá a betanítás tréninget. Erről is jó ha tudunk. 
Továbbá az olyan fontos részletekre is rákérdezünk, hogy mikor szeretnék a betanítás tréninget stb. 

 

Elkészítjük és átküldjük ajánlatunkat.

Innen hadd legyünk optimisták: tételezzük fel, hogy elnyerjük szíves bizalmukat.
Telefonon és e-mailben egyeztetünk, készséggel küldünk egy olyan, a következő lépéseket tartalmazó tervezetet, amely az összes előkészítési feladatot tartalmazza, olyan részletezettséggel, hogy mikor és mit kommunikáljon a HR-fejlesztés vagy L&D a tréningre beiskolázott instruktor kollégák felé. Emellett - természetesen - 
bemutatkozunk, szívesen bemutatjuk a módszertant, amelynek két nagy pillére van. A Training Within Industry Job Instruction (TWI JI) módszertan és 36 kompetencia tréningje. 
 

A tréning előkészítéséhez is tartozhat, vagy a tréning folyamatába építve felmérjük: a résztvevőkkel, a már termelési trénerként dolgozó, vagy leendő / majdani instruktorokkal honnan indulunk. Mi az induláskor jellemző készségszintjük, ha már végeztek betanítást, akkor azt, hogyan tették. Pl.  Megkérjük, hogy tanítson meg a PET-palackból vizet kitölteni, feltételezve azt, hogy Mars-lakók vagyunk.  

Tapasztalatainkról az ügyfél képviselőjének / képviselőinek beszámolunk.

Szintén egyeztetendő, pontosabban a megrendelő döntése, hogy legyen-e az instruktori / on-the-job tréner (más néven termelési tréner / betanítási tréner) képzés végén vizsga, ill. a tréning hány napos, naponta hány órás legyen.

A képzés tantermi (személyes) vagy blended vagy online tréning legyen?
Online és blended instruktori képzések esetén a napi 8-órás bizonyos résztvevőknek sok. Online és a blended képzések távoktatáson szakaszában napi 4-órás blokkokban célszerű gondolkodni.
A tréninget követheti az (opcionális) szupervízió vagy többszöri szupervízió. Egy osztrák tulajdonú borsodi cégnél a betanításra kiszemelt 30 év körüli kollégák (félreértés ne essék, aranyos, szorgalmas emberek) egy német tulajdonú, iparágában világelső szakmunkásaihoz képest sokkal szerényebb szövegértéssel, nem annyira gazdag a szókinccsel rendelkeztek. A mentalitások között a különbség pedig egyenesen drámai volt, így a miskolci kollégáknál 4-napos képzés volt indokolt. Volt közöttük olyan (hegesztők betanítására kiválasztott) kolléga, aki a tréning kezdetén egyetlen minőségjelzővel írt le mindent: szépen. "Szépen húzod, szépen ráteszed, oszt szépen ... szépen". A fiatelember szótárában más jelző nem létezett.
És ez a kolléga lett kiválasztva arra, hogy instruktorként tanítsa be az új munkatársakat az argon védőgázos volfrámelektródás ívhegesztés biztonsági előírásaira. A HR többször utalt rá, hogy NINCS 
hegesztő a város 100 km-es körzetében, aki egy tőmondatot el tudna értelmesen mondani. 

Amiért mi, akár menet közben, hosszabb tréninget javasolunk, annak szakmai oka van. Új szokások létrehozása, még a neuroplaszticitási szempontból könnyű helyzetet jelentő kisgyerekek esetén is időigényes. Hát még felnőttek esetén, pláne, ha az a komplex, és általuk amúgy ritkán használt kompetenciák használatát igényli.